Direct Alpine

Direct Alpine

Filtrovat

příběh značky direct alpine

Liberecká společnost Direct Alpine vznikla v roce 1997, kdy kamarádi Radek Nováček a Jirka Sika hledali způsob, jak trávit méně času v práci a více ve skalách. Naivně si mysleli, že tenhle zapeklitý problém vyřeší založením vlastní firmy. To ještě nevěděli, jak šeredně se spletli.

Trocha historie

Společnost pojmenovali Sinor Tex a vrhli se na testování a prodej textilií. Nabídka se postupně rozšiřovala a mezi látkami, které Radkovi a Jirkovi prošly pod rukama, se objevily i první membránové materiály. Oba pánové se v té době už pěkných pár věnovali lezení a dalším aktivitám v přírodě, proto netrvalo dlouho a světlo světa spatřily první modely outdoorového oblečení. Není se ostatně čemu divit. Kvalitní vybavení, které by se ctí obstálo při horolezectví, zimních výstupech a skialpinismu, se tehdy shánělo jen těžko.

Direct_Alpine_02V roce 1999 vznikly prototypy membránového kompletu Devil Alpine, který po mnoha inovacích zůstává v kolekci i dnes. Ostatně stejně jako odolné a lety osvědčené kalhoty Patrol. Pořádné kalhoty tenkrát na trhu chyběly, a tak si nechali z robustní tkaniny ušít své. Model se zesílenými koleny a sedem se stal doslova hitem.

Rychlý rozvoj do té doby malé liberecké fir­mičky odstartoval v roce 2000, kdy do společnosti vstoupil Jindra Hudeček. Značka Direct Alpine tak získala podporu v rámci obchodů HUDY a silné ekonomické zá­zemí.

Direct_Alpine_06Roku 2005 vznikla společnost Direct Alpine s.r.o., za kterou stáli dva společníci – Radek Nováček a Jindra Hudeček. Jirka Sika se rozhodl jít svou vlastní cestou. Firma se přestěhovala do větších prostor v bývalé textilní továrně v Liberci – Kateřinkách, kde sídlí dodnes. Zároveň došlo na úpravu loga, kterým se stal symbol šipky značící přímou cestu vzhůru na vrchol.

Značka Direct Alpine si díky funkčním střihům a vynikající kvalitě výrobků rychle vybudova­la silnou pozici na českém outdoorovém trhu a postupně se začala prosazovat i v zahrani­čí, zejména ve Švýcarsku, Rakousku, Německu, Francii a Itálii. Roku 2010 dokonce navázala spolupráci s Horskou službou na Slovensku a dodala oblečení několika organizacím sdružu­jícím profesionální horské vůdce ve Francii, na­příklad v Chamonix.

Direct_Alpine_07V roce 2014 získalo logo nynější podobu, kte­rá odráží technické provedení produktů a je­jich nekompromisní kvalitu. O dvě léta později ozdobilo technologické novinky, jako třeba hardshellovou bunda s 3D nanomembránou od Polartecu nebo funkční bavlnu s nano­repelencí Hydrophobic Extreme.

Rok 2018 se nesl ve znamení oslav 20. narozenin společnosti. Ty vyvrcholily na podzim, kdy si šťastný výherce připomněl sto let od vzniku republiky výstupem na Gerlachovský štít, a to v doprovodu ambasadora značky Zdeňka Háka.

Výroba v České republice

Direct Alpine se může pochlubit tím, že naprostá většina současné produkce vzniká ve třinácti dílnách po celé Čes­ké republice. Firma má stoprocentní kontrolu nad celým procesem výroby, může proto veškeré úpravy a nedostatky řešit rychle a efektivně.Na vývoji oblečení se už řadu let kromě designéru podílejí také členové Direct Alpine Test Teamu. Patří mezi ně například horští vůdci UIAGM Zdeněk Hák a Radek Lienerth, legendy českého pískovcového leze­ní Petr „Špek“ Slanina a Jirka „Prcas“ Slavík, či rakouský extrémní alpinista Markus Pucher. Produkty testují v těch nejnáročnějších pod­mínkách. Příkladem budiž prvovýstup cestou Satisfaction! Na Gasherbrum I, za který Zdeněk „Háček“ Hák získal spolu s Márou Holečkem prestižní mezinárodní ocenění Zlatý cepín.

Direct_Alpine_05

Respekt k přírodě

Lidé v Direct Alpine rozhodně neusínají na vavřínech, ale usilovně pracují na tom, aby společnost posunuli zase o kousek dále. Nesoustředí se přitom jen na vylepšování už tak skvělého technického oblečení, ale také na zodpovědný přístup k ochraně životního prostředí. V celé společnosti nyní rezonuje téma udržitelnosti. Momentálně pracuje na plánu, ve kterém si klade za cíl odbourání proble­matických chemických sloučenin ze svých vý­robků a celkové snížení ekologické zátěže činnosti. Od balení produktů až po recyklaci odpadů z chodu firmy. První pomyslnou vlaštovkou se stala limito­vaná edice legendárních kalhot Patrol vyrobená z recyklovaného materiálu, kterou Direct Alpine představil v sou­vislosti s oslavami kulatého výročí.


PODÍVEJTE SE NA PŘÍBĚH ZNAČKY DIRECT ALPINE

Články značky Direct Alpine

Další články