160 let Mammut: chráníme naši planetu pro budoucí generace
Libor Dušek / My Switzerland / Mammut
5 minut čtení
Společnost Mammut letos slaví 160 let od svého založení. Z party provazníků, kteří začínali v roce 1862 v dílně ve švýcarském Dintikonu, se postupem času stali přední světoví výrobci a dodavatelé vybavení pro outdoorové sporty. Osobnosti spolupracující s Mammut stojí za mnohými průkopnickými inovacemi, jako jsou nylonová lana, lavinové vyhledavače a batohy, membránové a péřové bundy atd., zajišťující bezpečnost v horách. Mají za sebou bohatou historii, a proto si moc dobře uvědomují význam budoucnosti, který je především ve znamení zodpovědného a šetrného přístupu k životnímu prostředí.
Dnešní světově proslulá a úspěšná společnost Mammut Sports Group AG má kořeny v malém rodinném podniku. V Dintikonu v srdci Švýcarska založil mladý a talentovaný provazník Kaspar Tanner v roce 1862 vlastní firmu na výrobu lan. Mammut, název, který se používá dnes, byl představen zhruba o 80 let později.

Během své 160 let dlouhé historie se Mammut Sports Group postupně etablovala v přední odborníky na lana, horolezecké úvazky, spací pytle, oblečení, boty, batohy, lavinové vyhledavače a další výzbroj a výstroj pro horské a outdoorové sporty. Rodinný podnik se rozvinul v globální společnost s přibližně 800 zaměstnanci, která působí ve 40 zemích celého světa.

Zodpovědný přístup k budoucnosti
Od roku 2002 je Mammut jednou z prvních outdoorových společností, která se zavázala k šetrnému přístupu k přírodě. S cílem chránit životní prostředí dělá Mammut vše pro čisté výrobní procesy s minimálními emisemi.
Udržitelnost začíná ve fázi výroby, ale jde mnohem dál: k posílení svého závazku se Mammut – jako signatář Charty OSN pro módní průmysl pro oblast klimatu – také zavázal snížit emise CO₂ do roku 2030 o 30 %. Nejpozději do roku 2050 by měla být výroba dokonce zcela bez emisí. S ohledem na to se do popředí zájmu dostal zejména ústup ledovců. To dalo hnutí jméno, které je symbolem závazku Mammut k udržitelnosti: Společně pro ledovce. Pod hashtagem #TogetherForGlaciers lze dojmy z mizejících ledovců sdílet mezi sociálními sítěmi. Tím by se mělo zvýšit povědomí o této problematice a motivovat lidi k tomu, aby se k životnímu prostředí chovali šetrněji.
Mamutí závazky k přírodě
Chceme chránit naši planetu pro budoucí generace, ale víme, že toho lze dosáhnout pouze tím, že se podíváme na každou oblast našeho podnikání. Zavázali jsme se k:
- získávání zdrojů z továren využívajících obnovitelnou energii
- četnějšímu využívání materiálů s nižším dopadem na životní prostředí
- zajištění toho, aby výrobky vydržely déle, bylo možné je snadno opravit a prozkoumání alternativních kruhových obchodních modelů
- přehodnocení transportu výrobků
- zapojení spotřebitelů a podpora silnějších předpisů pro urychlení změn
Uvědomujeme si, že náš dopad a vliv přesahuje uhlíkovou neutralitu. Proto pracujeme na Net Zero; důkladném závazku k dekarbonizaci, která zahrnuje širší aktivity v rámci dodavatelského řetězce. K tomu se snažíme využívat princip cirkularity: navrhovat a vyrábět trvanlivé výrobky, které lze na konci jejich životnosti recyklovat do něčeho nového. Tím transformujeme lineární životní cyklus do kruhového. V tom je budoucnost.